Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kresba u předškolních dětí (vývojové hledisko s přesahem do základní školy)"
Kašová, Ivana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá vývojovým obdobím a kresbou postavy dětí předškolního a raného školního věku. Teoretická část popisuje vývoj dětí v tomto období, jejich vývojové zvláštnosti a determinanty ovlivňující vývoj. Dále se zabývá kresbou dětí, jejími vývojovými fázemi, zvláště pak kresbou lidské postavy. Praktická část je zaměřena na kresbu postavy dětí v mateřské škole a dále pak ve škole základní. Je rozdělena do dvou fází. V první fázi je kresba vyhodnocována dle Testu kresby postavy úpravě J. Šturmy a M. Vágnerové z roku 1982. Zjištěné výsledné hodnoty jsou dále interpretovány z hlediska kvantitativního i kvalitativního. Zajímavým případům se pak podrobně věnuje druhá fáze výzkumu. Praktická část dále potvrzuje nebo vyvrací stanovené hypotézy. V závěru je shrnuta celá práce, přínos výzkumu a využití pro pedagogické pracovníky. Klíčová slova: Předškolní věk, raný školní věk, vývoj dítěte, vývoj kresby, kresba postavy, test kresby postavy, hodnocení, případová studie
Psychomotorické hry jako prostředek rozvoje grafomotoriky u dětí předškolního věku
Sochorová, Denisa ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Psychomotorické hry jako prostředek rozvoje grafomotoriky u dětí předškolního věku Cíle: Cílem práce je zhodnocení úrovně grafomotoriky v Mateřské škole u dětí předškolního věku a zhodnocení vlivu psychomotorických cvičení a her na rozvoj grafomotoriky u předškolních dětí. Metody: Jedná se o kvaziexperiment, jež pracuje s cíleným výběrem skupiny probandů, a to dětí z konkrétní Mateřské školy. Bylo vybráno celkem 12 dětí a rozděleno po šesti na skupinu výzkumnou a kontrolní. Obě skupiny zahrnují celkem šest probandů, čtyři chlapce a dvě děvčata. Úroveň grafomotoriky byla testována pomocí testu kresby postavy a testů z baterie MABC-2. Zároveň se jedná o kvalitativní výzkum, kde se sleduje kvalita provedení jednotlivých úkolů a hygiena psaní na základě nestandardizovaného pozorování. Výsledky: Výsledky výstupních testů ukázaly zlepšení kontrolní skupiny dětí, u nichž nebyly aplikovány psychomotorické hry. Obě skupiny měly lepší výstupní výsledky u testů kresby postavy i u testů jemné motoriky z baterie MABC-2. Klíčová slova: Psychomotorické aktivity, dětská kresba, grafomotorické dovednosti, předškolní věk, kresba postavy, jemná motorika
Specifika a vývoj výtvarného projevu dětí se zrakovým postižením v mateřské škole
LUDVÍKOVÁ, Blanka
Bakalářská práce se zabývá dětským výtvarným projevem a jeho vývojem u dětí trpících zrakovým postižením. V teoretické části je podrobně popsána dětská kresba a problematika zrakového postižení se zaměřením na předškolní období. V praktické části autorka sleduje u pěti dětí s různým typem zrakového postižení osobité znaky nacházející se v kresbě postavy a popisuje vývoj, kterým kresba prošla v průběhu téměř jednoho roku.
Kresba u předškolních dětí (vývojové hledisko s přesahem do základní školy)"
Kašová, Ivana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá vývojovým obdobím a kresbou postavy dětí předškolního a raného školního věku. Teoretická část popisuje vývoj dětí v tomto období, jejich vývojové zvláštnosti a determinanty ovlivňující vývoj. Dále se zabývá kresbou dětí, jejími vývojovými fázemi, zvláště pak kresbou lidské postavy. Praktická část je zaměřena na kresbu postavy dětí v mateřské škole a dále pak ve škole základní. Je rozdělena do dvou fází. V první fázi je kresba vyhodnocována dle Testu kresby postavy úpravě J. Šturmy a M. Vágnerové z roku 1982. Zjištěné výsledné hodnoty jsou dále interpretovány z hlediska kvantitativního i kvalitativního. Zajímavým případům se pak podrobně věnuje druhá fáze výzkumu. Praktická část dále potvrzuje nebo vyvrací stanovené hypotézy. V závěru je shrnuta celá práce, přínos výzkumu a využití pro pedagogické pracovníky. Klíčová slova: Předškolní věk, raný školní věk, vývoj dítěte, vývoj kresby, kresba postavy, test kresby postavy, hodnocení, případová studie
Kresba postavy u lidí s Alzheimerovou chorobou
BALOUNOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá kresbou postavy u lidí s Alzheimerovou chorobou. Teoretická část se věnuje nejprve obecně stáří a změnám, ke kterým dochází ve stáří. Dále se zabývá demencí jako jednou z nejčastějších příčin Alzheimerovy choroby. Touto chorobou se práce zabývá detailněji. Popisuje tedy její obecné charakteristiky, příčiny vzniku, výskyt, změny v mozku způsobené nemocí, dále také vymezuje její stádia a hlavní znaky. Práce krátce nahlíží i na kresbu a její vývoj, kresbu postavy a barvu v kresbě. V praktické části se práce věnuje analýze znaků v 26 kresbách seniorů s Alzheimerovou chorobou a kresbám seniorů starších 65 let, které tuto nemoc nemají diagnostikovanou. Tyto znaky jsou dál rozděleny do skupin dle testu Mini- Mental State Examination. Práce je doplněna o kresby, které byly nakresleny informanty.
Vývoj dětské kresby mezi 3. a 5. třídou ZŠ
BÍLKOVÁ, Eva
Diplomová práce je zaměřena na porovnání dvou odlišných tříd na prvním stupni základní školy, v oblasti kresebného projevu, přičemž je konkrétně zaměřena na třetí a pátý ročník. V teoretické části je charakterizováno období mladšího školního věku v jednotlivých etapách, dále navazují obecnější informace o výtvarném projevu a vývojová stádia kresby postavy. Praktická část zobrazuje výsledky kresby postavy, porovnání části postavy a úrovně kresby postav ve třetí a v páté třídě. Výsledky byly posouzeny na základě kritérií.
Kresba dětí na 1. stupni v závislosti na typu vzdělávání.
TUPÁ, Adéla
Diplomová práce je zaměřena na porovnání úrovně kresebného projevu dvou skupin dětí mladšího školního věku, přičemž první skupina je vzdělávána na základní škole a druhá na škole praktické. Teoretická část podává obecné informace o vývoji dětí mladšího školního věku. Zaměřuje se na vývoj kresebného zobrazování v souvislosti s vývojem rozumových předpokladů. Praktická část poskytuje výsledky výzkumu dětských kreseb, které jsou posouzeny v souvislosti s vývojovou úrovní dětí.
Vývoj kresby lidské postavy u dítěte předškolního věku
JELÍNKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce je zaměřena na pojetí kresby lidské postavy u dítěte předškolního věku. Teoretická část se zabývá výtvarným zobrazováním předškolních dětí, jeho souvislostí s vývojem kognice, percepce, grafomotoriky a proměnami ve vývoji výtvarného zobrazování v průběhu předškolního období. Praktická část vychází z předpokladů, že u dítěte v předškolním období dochází k vývojovým posunům v kresbě lidské postavy, v průběhu delšího časového úseku. Výzkumná sonda zjišťuje, co je pro kresbu postavy v tomto věku typické a o jaké prvky je kresba postavy obohacována.
Výtvarný projev předškolních dětí vyrůstajících v různých typech rodinného zázemí
VONEŠOVÁ, Iveta
Bakalářská práce s názvem ?Výtvarný projev předškolních dětí vyrůstajících v různých typech rodinného zázemí? se snaží zjistit, zda se liší výtvarný projev dětí z úplné či neúplné rodiny. Práce je rozdělena na hlavní dvě části ? teoretická část a praktická část. V teoretické části se věnuje výtvarnému projevu předškolních dětí. Konkrétněji rozvádí vývoj předškolního dítěte z různých hledisek. Dále popisuje vztah předškolního dítěte ke kresbě. V závěru teoretické části jsou stručně popsány faktory, které ovlivňují kresebný projev dětí. V teoretické části práce sleduje rozdíly v kresbě dětí, které jsou z úplné rodiny a dětí, kde chybí jeden rodič. Sledována je grafická úroveň kresby a atributy které jí náleží.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.